Tuesday, October 13, 2009

saving


Hari ni tak ada apa yang menarik sangat kat kelas. Belajar macam biasa, catit nota, kena buat kerja sekolah dan semua benda biasa lah.. Untuk first term ni, kami belajar 4 komponen teras dan 1 komponen sokongan. Pensyarah 5 orang;3 orang mat saleh (Peter Brown, Joanna dan Lynette), seorang macam hindustan (Mukul Saxena) dan seorang lagi orang Korea yang dah 13 tahun kat UK ni (Choi Seongsook).. Hari ni, Ms Seongsook wajibkan beli 2 buah buku dan harganya mahal laa (30 pound sebuah)! Duit memang ada, tapi kena la berjimat cermat sebab kat sini barang semua mahal.

So, di atas kesedaran tentang perbelanjaan yang sangat perlu dikawal, setiap kali beli barang,mesti buat akaun.. Lagi satu, betapa bagusnya budak Malaysia especially kami yang di bawah
Kementerian Pelajaran ni, tiap hari pergi kelas bawak bekal!! Jadi, duit untuk lunch dah boleh jimat.. Kelas selalu dari pagi sampai petang, kalau tak ada bekal, nak beli mesti la mahal! So,baik masak sendiri. lepas subuh start masak dan isi dalam bekas..Air pun bawak tau!!

Bagus bila jimat ni, nanti ada la duit untuk nak pi jalan2!!Dan kalau lebih lagi duit, nanti nak balik, boleh beli kereta, kan bfifi???

5 comments:

akma syazwani said...

bli keta + perfumes for collection.
gogogo fini!

hehe

afifi said...

sure2..
i nak beli keta gak..
ha simpan a duit gak, g jln2 kat europe.. paris, madrid, berlin, swiss, rome n suma2..
best2..
good luck..

afiniakib said...

trima kasih ats sokongan smua!!!
hahaha
cik kak,sy dah stat collect perfumes tau!
wanginya saya~

nama.aku.lynn said...

woww..siss..besnyeee..
save money..ley pusing 1 europe laa..huhuu..

p/s:2ary xjgukur blog..huhu..ari ni br smpt on9..

afiniakib said...

jom kita pusing sama2 nak???