Tuesday, December 22, 2009

jeng jeng jeng!

sekian lama berdiam diri, akhirnya fini muncul juga atas permintaan ramai! cewaah!!!! hahaha sebenarnya kalau boleh cepat2 nak upload blog ni dengan macam2 cerita, tapi masalahnya gambar2 fini kat scotland tu tak dak ngan fini sekarang.. ada dalam laptop kak alia. fini pi dengan dia, dan memory card camera tak cukup, so tiap hari lepas ambik gambar simpan la dalam laptop dia. bila dah balik mai sini, dia pulak sibuk tak berhenti sampai nak pi umah dia ambik gambar pun tak sempat. kononnya dia nak letak dalam pendrive dan fini pi ambik hari ni, malangnya dia terbawak pendrive tu skali dengan dia ke Sheffield dan 27hb ni baru dia balik.. huhuhu so terpaksa la fini update gambar yang mana ada dulu.. mintak maaf semua =(

ok la apapun, bandar Edinburgh,Scotland memang sangat best dan cantik!! keseluruhannya edin ni sebuah bandar yang penuh nilai sejarah, nature yang cantik dan masih mengekalkan bangunan2 lama. walaupun depa nak buat bangunan baru, tapi masih dibina dengan design yang klasik supaya nampak seolah2 bangunan lama jugak! rajin je..

kalau ke Scotland atau spesifiknya edinburgh ni, mereka sangat terkenal dengan kilts (corak kain yang kotak2 tu), bagpipes (macam hero dalam cita hindustan Sanggam main time scene kat tepi sungai lagu nahi kabhi nahi), whiski, sejarah zaman dulu2 dan bandar edin sendiri yang kononya berhantu!

best sangat sebab fini sempat melawat hampir keseluruhan tempat kat sini. antara tempat yang fini pi ialah Leith, New Town, Old Town, Holyrood Park, Grassmarket, Victoria Street, Mary King Close dan Ocean Terminal.. banyak gambar fini ambik kat semua tempat ni, insyaAllah fini akan upload nanti! buat sementara ni tengok la yang mana ada dulu eh..

yang best jugak, hari kamis tu turun salji kat sana! memang perak jugak la mula2 tengok.. tapi memang sangat2 sejuk! sakit je badan, jari2 pun macam pelik ^_^
yang ni time mula2 salji turun, tapi time ni tak panggil snow lagi, tapi sleet sebab ais tu turun dengan air! gambar fini yang tengah tu.. dari kiri tu Munirah (budak medic study kat edin uni), Fatiah (study kat edin jugak, audio), fini, intan dan kak alia (yang bawak kami ni..)

yang ni fini kat atas puncak bukit kat Holyrood Park. time ni angin sangat kuat dan sejuk.. esoknya, bukit ni semua bersalji, nasib baik sempat pi.. (cik kak, "rama-rama" tu nanti la i letak.. hehehe)
yang ni kat padang depan rumah yang fini tumpang tu.. ni time pagi lepas subuh, terus lari ke bawah nak pi main salji! balik rumah je, menggigil cari heater ^_^

10 comments:

na.ni said...

bgs2..ini lah yg kita mahukan.. (cey~ ayat xleh blah..)
waiting fer more updates from u =D
and, hahaha mak mesti menanges terharu tgk "rama-rama" tu nanti.. hoho~

afiniakib said...

menangis terharu?? hahaha

nama.aku.lynn said...

waitin' for ur next ntry sis..
n also..pic..=)

afiniakib said...

sabar eh.. i oso waitin =(

afifi said...

ala apa ni..
mogok a cam ni..
xpayah tgk blog dia lg..

by the way, awat pakai seluar n bj kotak2 sekali.. hehe

afiniakib said...

jgn r camtu =(

ntah la, tradition kot..

afifi said...

eh silap la, i wanted to say,

by the way, awat awak tak pakai seluar n bj kotak2 sekali.. hehe

mogok2!!!

afiniakib said...

hahaha nanti la i beli kain kotak2 tu buat baju kurung! lagi best kot ;p

jgn la mogok.. =(

nama.aku.lynn said...

ala...bfifi ni..mogok2 pon antar komen lg..
hahahha..ape laa..
xyah la mogok2 ngan achupini ni..
siann diee..
da la juah..
xde bfifi len kt sn..hahah~~

afiniakib said...

pandai lynn!! mmuah =))